Ordrebekreftelse
Vi sender deg en ordrebekreftelse på epost så snart vi har mottatt din ordre. Har du ikke mottatt en ordrebekreftelse innen 1 time etter kjøpet, vennligst kontakt oss på butikken@nyeprobat.no 

Sikker handel - betaling
Kjøp gjennomføres med betalingsløsningen PayPal eller kortbetaling med Visa/MasterCard. Kortopplysninger lagres ikke hos Probat, og all kortinformasjon blir behandlet via SSL-kryptering.

Leveringstid
Vi forsøker å sende varene ut til deg så fort vi får bestillingen. Vanlig leveringstid er 3-5 arbeidsdager. Tar det lenger tid, gir vi deg beskjed snarest via e-post eller telefon. Vil du ha mer nøyaktig beskjed er det bare å sende en e-post til butikken@nyeprobat.no

Frakt og gebyrer
Handler du for 800,- eller mer sender vi fraktfritt til deg. For ordre under 800,- som får plass i postkassen har vi et fast frakttillegg på 25,-. (Disse leveres rett i postkassen din, og det er da dessverre ikke mulig med pakkesporing.) Ordre under 800,- som ikke får plass i postkassen sendes som Klimanøytral Servicepakke med sporing. Fraktsatsene gjelder uansett om du bor i Oslo eller Harstad. Dersom du ønsker å få varen sendt hjem til deg på døren gjelder egne priser for dette.

Vi sender våre pakker med Posten, og du vil enten få dem rett i postkassen, eller kunne hente varene på nærmeste postkontor eller Post i Butikk. Dette er avhengig av størrelsen på pakken. Ved forsendelser med sporing vil du motta en epost når pakken er på vei til deg, og et sporingsnummer slik at du kan følge med på hvor din pakke befinner seg i den store verden.

Vær nøye med å fylle ut riktig e-postadresse og tlf. nummer. Dette bruker vi for at du skal kunne spore forsendelsen din. Vi gir aldri denne informasjonen videre til andre.

Pakker som ikke blir hentet
Pakker som ikke hentes innen 2 uker sendes automatisk tilbake til oss. Det vil si at du må betale returfrakt pluss et behandlingsgebyr (for tiden på 150 kr) for pakker som ikke er blitt hentet.

Angrerett og returfrakt
Ønsker du ikke varen likevel? Vi hjelper deg gjerne. Du har 14 dagers ubetinget angrerett. Dersom varen er sendt deg før du har fått kansellert ordren, er du selv ansvarlig for å returnere varen(e) og kostnadene retur medfører. Vi refunderer din totale ordresum når din kansellerte ordre er mottatt vårt lager, eller sender deg en ny vare om du ønsker dette.

Varen skal ikke ha vært brukt, og ikke medført skader under frakt – pass på å pakke varen forsvarlig. Alle returer sendes til Nye Probat AS, Thorvald Meyersgate 54, 0552 Oslo.

Dersom det er noe galt med varen fra vår side, vil vi også refundere portokostnader til deg for returen. 

Vi tar ikke imot returer sendt i postoppkrav. 

Lover og tvister
Kjøp gjennom Probat blir i første rekke styrt av Angrerettloven og Forbrukerkjøpsloven. Probat påtar seg dessuten frivillig å følge eventuelle beslutninger fra Forbrukerklagenemda i forbindelse med en tvist. Mer informasjon om dine rettigheter og plikter som forbruker finner du hos Forbrukerrådet.

Personopplysninger
I henhold til Personopplysningsloven må vi be deg samtykke til at vi behandler opplysninger om deg. Alle personopplysninger du gir oss eller som vi får greie på, vil bli behandlet av Probat i egenskap av personopplysningsansvarlig. Personopplysningene du gir oss kan eventuelt bli brukt for å sikre leveransene til deg og for å kunne gi deg tilbud og opplysninger om vårt sortiment. Opplysningene du gir oss er kun tilgjengelige for Probat, vi deler ikke dette videre. Du har rett til å ta del av opplysningene som er registrert om deg. Du har alltid rett til å forlange at Probat skal fjerne eller korrigere opplysningene som finnes om deg. Ved å godkjenne Probat sine kjøpevilkår, samtykker du i ovenstående.